Piesze szlaki w Górach Świętokrzyskich cz. 8

By admin

29 stycznia, 2017 Piesze szlaki turystyczne No comments Tagi:

XII. Ćmielów – Ptakarów.

Od stacji kolejowej Ćmielów dążyć w kierunku miasta a po dojściu do rynku skręcić w lewo ku południowi na drogę do Krzczonowie. Za Ćmielowem droga rozwidla się. Należy iść lewą odnogą, zachodnią, prowadzącą na zachodni kraniec Krzczonowie. Po przejściu tej wsi iść drogą do Trembanowa a minąwszy folwark udać się polną dróżką w kierunku widocznego kościółka w Ptakanowie. Należy uważać, by za figurą w polu skręcić drogą polną, idącą wzdłuż granic folwarku Podole. Droga ta wkrótce przejdzie w ścieżkę którą mieszkańcy parafii Ptakanów dążą do kościoła. Ścieżka ta prowadzi w poprzek doliny podolańskiej na wzgórze, gdzie stoi obronny kościółek ptakanowski.

XIII, Ptkanów – Opatów.

Od kościółka należy udać się na północ i koło organistówki zejść do wsi Podole, skąd ulicami tej wsi dojść do traktu opatowskiego. Idąc traktem na południe i mijając wieś i folwark Lipowa, dojdzie się do Opatowa od strony północnej.

XIV. Opatów — Malice.

Wychodzi się z miasta szosą sandomierską a po niejakim czasie schodzi się na drogę wiejską do Tudorowa. Tu ruina czterokątnej baszty i mostu zwodzonego. Stąd na wschód do Malic nad rz. Opatówką. W Malicach kościół murowany z XV w.