Piesze szlaki w Górach Świętokrzyskich cz. 6

By admin

29 stycznia, 2017 Piesze szlaki turystyczne No comments Tagi:

VII. Św. Katarzyna—źródło Św. Franciszka—Łysica — Nowa Słupia.

Od klasztoru biegną znaki na wschód drożynką od traktu przy murowanej figurze Świętej Katarzyny, skręcając wkrótce na południe do źródła Św. Franciszka. Stąd znaki, na drzewach prowadzą przez Puszczę Jodłową St. Żeromskiego w górę na Łysicę. Puszcza stanowi państwowy rezerwat. Idąc dalej za znakami zalesionym szczytem grzbietu, dochodzi się do Huty Nowej i następnie szosą na szczyt Łysej Góry, gdzie wznosi się kościół Św. Krzyża. Ze szczytu zboczem na wschód do Nowej Słupi na rynek.

VIII. Słupia Nowa — g. Chełm — Pokrzywianka.

Z rynku Słupi Nowej szlak prowadzi na północ do g. Chełm, pokrytej przepięknym lasem mieszanym modrzewia, buka, dęba, jodły i sosny. Las stanowi rezerwat państwowy modrzewia polskiego. Przez górę biegnie droga w kierunku północnym z małym odchyleniem ku wschodowi. Dochodzi się nią do drogi polnej idącej z Sosnówki do Pokrzywianki. Doszedłszy do niej należy iść na wschód. Na rozstaju skręcić na południe i tak dojść do wsi Pokrzywianki Górnej Ze wsi tej rozłożonej na sporem wzniesieniu otwiera się piękny widok ku południowi na szczyty Głównego grzbietu a ku północy na dolinę rz. Pokrzywianki.

To Cię zainteresuje:

– Sauna sucha na zamówienie producent